reklama

Jsme na Facebooku! Koukni, co je nového.

Seriál na Studenta.cz Dělat (si) radost - Doba je konzumní, jsme i my? Co nám vlastně dělá radost?

 

Seriál na Studenta.cz

Technology

Technology

Jsme svědky, obětmi i nadšenými uživateli vynálezů. Co nám minulost dala a co nás ještě čeká? Pojďte se s námi podívat do speciálu Technology a zjistěte, jak společnost i pracovní trh reagují na technologické změny...

Všechny díly seriálu zde

Homo digitalis - nový evoluční stupeň člověka

14.12.2017 / Společnost

Žijeme v exponenciální době – od objevu inovace až k jejímu rozšíření už nepotřebujeme století ani desetiletí, mnohdy dokonce už nejsou potřeba ani měsíce. Vše se zrychluje, digitalizuje a virtualizuje a do toho všeho nastupuje nový evoluční stupeň člověka, který je v on-line světě doma. Seznamte se – homo digitalis.

Rozmach digitalizace není jen o robotech, AI nebo autonomních autech, do našich životů proniká už dnes na mnoha úrovních. Stále častěji využíváme samoobslužné kanály, nakupujeme on-line a problémy řešíme také raději tak – a to i ve vztahu ke společnostem, jejichž služeb využíváme. „Naši zákazníci se v poslední době naučili hodně chatovat na našich stránkách nebo na našich profilech na Facebooku nebo Twitteru. A protože je nárůst jejich poptávek velký, nemluví vždy s našimi kolegy, ale často také s chatboty, které momentálně zažívají velký boom napříč odvětvími,“ říká Veronika Ivanović, viceprezidentka pro lidské zdroje ze společnosti Vodafone. 

Složitější problémy s vámi samozřejmě stále řeší lidé, ale míra automatizace se v telekomunikacích obecně projevuje víc a víc. A do budoucna tomu rozhodně nebude jinak. „Některé věci jsou mnohem blíže, než si umíme představit. Internet věcí (IoT) je realitou, počet připojených zařízení velmi dynamicky roste, do lidské komunikace například proniká umělá inteligence formou hlasových komunikátorů, které budou schopny čím dál lépe porozumět kontextu toho, co bylo řečeno, a pomocí učících se algoritmů nám pomohou najít správnou odpověď,“ potvrzuje Veronika. „Uživatelé telekomunikačních služeb tak budou třeba už v blízké budoucnosti hladce přecházet mezi řadou zařízení doma, v práci, v autě a venku tak, jak to už teď známe třeba u telefonu a chytrých hodinek.“ 

Zaujal vás Vodafone?

Tak to vás možná bude zajímat, že kromě klasických pozic nabízí čerstvým absolventům i dvouletý program Discover plný rotací a školení. A pro ty z vás, kdo ještě studujete, je tu i půlroční stáž v rámci programu Internship, anebo roční až tříletý program Apprenticeship. Podívejte se, co vám bude nejvíc vyhovovat na:

Homo digitalis a digitální ninjové

Nové možnosti vyžadují nové kvalifikace. „Na jedné straně máme zcela nové digitální role s úplně novým portfoliem funkcí, na které jsme dosud nebyli zvyklí, například sociální náboráři, analytici velkých dat, Scrum masteři, poradci pro chatbot, agilní trenéři apod. A na straně druhé musíme investovat do celkové změny nastavení myšlení zaměstnanců a pozvednutí celkové úrovně jejich digitálních dovedností a znalostí,“ vysvětluje Veronika. Doba totiž žádá člověka rodu homo digitalis – flexibilního, rychle se učícího a přizpůsobujícího se každodenním změnám spjatým s on-line světem.

Mladí lidé už dnes většinou digitální jsou bez jakýchkoli obtíží, problém ale nastává u starších generací, které třeba tolik zběhlé ve virtuálním světě nejsou. Konkrétně Vodafon toto řeší velmi originálním způsobem – digitálními ninji. „Koncept digitálních ninjů je založen na myšlence využít našich digitálních ‚šampionů‘ (což nemusí být nutně nejmladší zaměstnanci) jako ambasadorů pro naše vedoucí pracovníky a manažery. Digitální ninjové posilují jejich orientaci v moderních digitálních technologiích tak, aby byli dobře připraveni a schopni vést své týmy na cestě k digitální transformaci naší společnosti i způsobu života,“ říká Veronika. Mezigenerační dialog je totiž ke správnému fungování společnosti velice důležitý a každá věková skupina má co říct a co ty jiné naučit.

Diskusní fórum

reklama
reklama
reklama